linneasandersson.blogg.se

27/12 2017 När man MÅSTE göra allt!

Kategori: Tankar

Klassikern "Borta bra men hemma bäst" är verkligen ingen klyscha. Det är relativt gött att vara bortrest och träffa alla släktingar som man inte träffar så ofta men jag är verkligen ingen människa som under lång tid orkar med att ha människor omkring mig och "umgås" dygnets alla timmar. Jag är inte så pass social. Klingar kanske underligt i och med att jag till yrket är lärare men det är annorlunda. Jag upplever aldrig att det är jobbigt att gå in i ett klassrum och undervisa - tvärtom, det är hur kul som helst. Varför? I do not know! Det bara är det.
 
Anyway, idag är första dagen hemma efter cirka 5 dagar borta varav ett antal timmar spenderats i bilen. Mannen jobbar och hunddagiset är stängt så det är jag och LLoyd som är hemma. Vi har precis tagit en promenad. Jag vaknade ganska tidigt men Lloyd var trött i morse så jag låg kvar i sängen och tittade på "Younger" på tv4play. Känner mig som huvudpersonen ibland. How did I get so old och vart kommer alla dessa unga produktiva människor ifrån. Vad hände med min produktivitet? Dog den dagen då jag fyllde trettio eller vad är det frågan om. I det stora hela har jag insett att jag fortfarande är produktiv och jag hänger nog inte riktigt med i det faktum att jag blivit äldre eftersom jag inte känner mig äldre. Jag märker såklart att jag är äldre eftersom jag gått igenom mer saker och är "klokare" är vissa människor som jag träffar som är yngre. Så vad blir jag då? En ung klok äldre? 
 
Vi släpper det. Idag har jag massa saker att göra:
 
  • -Redigera och skriva på mitt färdiga manus (nu jäklar skall den skickas in)
  • -Tvätta (yej)
  • -Köpa färg till hallen (hatar tapeten som är kvar sedan förra ägarna av huset)
  • -Beställa led-gel-produkter (måste ta tag i att bygga egna naglar, har inte tid att gå till någon. Kan jag byga akryl borde jag väl kunna bygga gele?!)
  • -Träna (hopps att jag hinner det)
  • -Laga nyttig (?!) lunch. Hur bra mår man efter alla sötsaker? Stackars mitt inre!
  • -FOTA! Måste lära mig min nya kamera
  • -Inreda kontoret. Köpte en ny matta igår, måste verkligen få resten av inredningen att passa ihop med mattan. Smart tjej som måste inreda ett helt rum efter en matta!
  • -Beställa skönhetsprodukter (BUS).
Är det en lämplig dagslista? Jag måste såklart gå promenader med Lloyd också. Ja, det blir fullt upp. 
 
Borde nog köpa en bukett....eller blommor till en bukett till nyår....å all tid därefter också. Älskar att ha snittblommor hemma! Japp, det måste fixas!
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: