linneasandersson.blogg.se

3/3 2018 Dagens planer...

Kategori: Inredning, Kost och hälsa, Resor, Tankar, Träning

God morgon!
 
Jag vaknade redan vid 5 i morse. Det är min normala tid att vakna eftersom jag normalt sett antingen skall ut med hunden innan jobbet eller gå till gymmet. Idag är det gymmet som står först eftersom mannen min går ut med Lloyd på morgonen.
 
Jag har inte tränat sedan vi kom hem från Mauritius vilket är en vecka sedan men det har faktiskt varit självvalt. Innan och under resan tränade vi båda tio dagar i sträck, hur skall man annars ens ha en möjlighet att ligga stilla i en solstol? Det har varit svårt ändå men det har varit lättare. När man är i ett så varmt land måste man dricka så mycket vilket gör att man måste springa på toa stup i kvarten och ja, då slipper man ligga stilla särskilt långa stunder.
 
Utsikt från hotellrummet!
 
Gympasset idag kommer bestå av allt möjligt och blir troligtvis ett helkroppspass samt löpning. Kroppen sprudlar av energi vilket är en underbar känsla.
 
Efter gymmet blir det LLoyd-promenad och därefter tapetshopping! Vi måste tapetsera om i hallen på ovanvåningen. Jag bokstavligt talat avskyr den tapeten. Hoppas att man kan hitta en någorlunda prisvärd tapet så att jag inte tokfastnar för en svindyr LaCroix-tapet med insekter som jag gjorde sist. Jag fick kompromissa med mig själv då, Lacroix på en halv vägg med träpanel nertill och en mörkrosa vitprickig Marimekko-tapet på flera av de andra väggarna samt en billig från Rusta som är enfärgad på resterande väggar. Det hela blev såklart en ganska dyr historia men jag får tänka att det hade blivit en ännu dyrare roman om vi hade valt LaCroix på alla väggar.
 
LaCroix-tapeten med vit träpanel nedan...
 
 Den mörkrosa Marimekko-tapeten på många två av de övriga väggarna...
 
 Sedan matchar jag såklart med en rosa blomsterlönn (eller Björk som mamma kallade den)...
 
Hursomhelst, hoppas att vi finner en tapet som finns inne eller som inte tar så lång tid på sig att anlända. Jag behöver dessutom beställa ny vinyl till badrumsskåpen på ovanvåningen. Vi pratade även lite löst om att inhandla ett löparband och ha. Problemet är bara vart vi skall ha det. Vi har uttrymme i vårt hus men allt utrymme har vi fyllt.
 
Well, high on life, allt löser sig. Gör det? Ja, det måste det göra!
 
Dags att byta om till gymkläder!
 
//Linnéa
Kommentera inlägget här: