linneasandersson.blogg.se

1/4 2018 När rastlösheten smyger sig på...

Kategori: Kost och hälsa, Träning

Har varit vaken sedan 7 i morse, gått två promenader med Lloyd, ät frukost och lunch, gjort en bröd-deg och sett en film. Ändå är jag så rastlös att jag inte vet vart jag ska ta vägen och jag har noll fokus.


Jag vet att min kropp skriker efter träning men jag har redan sprungit fem gånger den här veckan och lika många gånger förra veckan. Mina ben behöver vilan men hjärnan vill inte riktigt acceptera det benen kräver. Att gå direkt från gymträning under en lång period med knappt någon konditionsträning alls till 2,5 mil i veckan blir som en chock för benen. Men just nu behöver jag löpningen. 

Att gå upp tidigt och bege sig ut på en löptur innan klckan hunnit bli halvsju på morgonen, den känslan är fantastisk. Det spelar ingen roll om det är svinkallt, halt eller om det regnar. Det är bara att köra på. 

Well, ingen löpning idag. Men i morgon är det måndag och då är det äntligen dags igen! 


Kommentera inlägget här: