linneasandersson.blogg.se

17/10 2017 Tre måltider...

Kategori: Allmänt, Kost och hälsa

Jag har för några veckor (månader?) sedan fått veta att jag har IBS. Ja, det skrivs så mycket om detta mag-fenomen att man skulle kunna tro att större delen av svenska befolkningen lider av detta men ja, så är det iaf. Jag har alltså IBS. 


Jag har fått utskrivet ett medel som gör det hela mycket bättre och jag trodde, efter att ha fått veta att jag INTE hade glutenallergi, att jag skulle kunna äta som vanligt. Men så är det verkligen inte. Medlet fungerar inte om jag äter livsmedel med gluten, laktos och tusen andra ämnen känns det som.

Igår fick jag köra en nysatsning eftersom jag återfått svårigheter att sova igen. Det är ingenting konstigt för mig egentligen eftersom jag haft det så av och an sedan jag var runt tjugo (är urgammal idag). 

Jada, jada, jada - här kommer tre IBS-vänliga måltider, när det kommer till allt innehåll. 




Kommentera inlägget här: