linneasandersson.blogg.se

4/11 2017 En härlig dag i mina ögon...

Kategori: Allmänt

God morgon!
 
Jag har sovit så otroligt gott inatt och för dem som känner mig förstår man ganska snabbt att det är något utöver det vanliga. Jag har sömnproblem med jämna mellanrum och det är superjobbigt. MEN inatt har jag sovit som en ängel. Tittade på Transformers igår på TV4-film till midnatt (med alla reklamavbrott) så det kanske var det som gjorde susen.
 
Jag ligger fortfarande i sängen, har enbart gått upp och hämtat en kopp varmt vatten med Aloe Vera och en probiotika-kapsel. Kanske låter det tråkigt men det har blivit en vana, att dricka aloe vera, inte att ligga i sängen och ta sovmorgon.
 
Well, igår var nog världens mysigaste dag. Jag gick upp vid 7.30, gick en promenad med Lloyd (hunden) och satte sedan igång lite städning samtidigt som jag tvättade och kokade sötpotatis. Väl klar, cyklade jag och handlade lite att ha till fikat. Strax innan 10 kom underbara Åse med lilla Nicole och Lloyd blev helt överlycklig. Han älskar verkligen barn. Nu är ju lilla Nicole bara ca 6 månader men förutom alla pussar är han väldigt försiktig. Problemet är att han inte vill sluta pussa henne. Men det gick bra. Jag stekte tunnbröd på sötpotatis samt teff- och bovetemjöl och vi fikade. Sedan gick vi en promenad och fotade lite. Jag är inte precis den som älskar att stå framför kameran men det finns ju inget bättre än att fota andra. Åse, Nicole och Lloyd fick stå modeller. Men det var ingen "fotorunda" utan det blev bara mobilbilder. Men med så fina objekt spelar det ingen större roll.
 
Därefter åkte Åse och bebis hem medan jag och Lloyd somnade på soffan. Sedan gick han och jag en låååång promenad samtidigt som det började skymma. Jag är lite rädd för att gå i skogen när det börjar bli mörkt men det börjar ju bli mörkt så tidigt så jag fick verkligen bita ihop och sluta vara så rädd för lite mörker. Det gick bra. Inga läskiga djur och inga läskiga människor.
 
På kvällen tog jag en lång dusch och skrubbade bort all B-U-S. SÅ...HIMLA...SKÖNT. Ny B-U-S på därefter samt alla goda skönhetsprodukter som jag bara älskar. 
 
Älskar:
 
 
Det enda body butter jag kan använda - inte för fett och inte för "torrt" som vissa är.
 
 
 
Nattkräm och ögonkräm. Ögonkrämen är sådär...mjölkig i konsistensen. Helt underbar!
Jag brukar ha en annan nattkräm från samma märke men den var slut..så jag fick köpa en annan som var för 30+hy. I am getting old!!
 
 
 
Efter duschen: pizzabak på överblivna tunnbröd. Älskar att jag har hittat ett glutenfritt alternativ att göra pizza på som faktiskt blir gott!
 
I många ögon låter detta nog som en tråkig dag men för någon som aldrig kopplar av och som ständigt har en hjärna som går på högvarv var detta så otroligt välbehövligt. Jag är en person som verkligen älskar att jobba hårt, det är liksom jag i ett nötskal. Jag älskar att vara "wrapped up" i det jag gör och jag vill göra det bra. Men jag inser att även jag behöver koppla av.
 
//Linnéa
 
 
Kommentera inlägget här: