linneasandersson.blogg.se

4/3 2018 När alla andra sover...

Kategori: Foto/skapande/skrivande, Inredning, Kost och hälsa, Tankar, Träning

God morgon!

Det är bara jag som är vaken än så länge och det är ganska skönt. Lloyd har fått mat och därefter sover han gärna en bra stund till. Jag väljer istället att hålla mig vaken efter frukost eftersom jag fungerar bäst på morgonen. Då är hjärnan både tom och fylld. Tomheten gör att jag kan ta tag i saker med en bra struktur vilket är så otroligt skönt. Alldeles tyst är det!

När Lloyd har vaknat skall han och jag ut på en långpromenad tillsammans. Därefter kommer jag spendera min söndag till att:

- Leta tapeter på nätet eftersom vi inte hittade något snyggt igår. Hur letar man ens i hundratals böcker efter en tapet. Varför har inte tapetbutikerna satt upp fler tapeter så att det går att lyfta på dem, typ som i en kakelbutik? Oförståeligt.

- Måla en eller två tavlor till vardagsrummet. Jag håller på att ändra om i hela huset och när man flyttar tavlor från en plats till en annan inser man att väggarna är olika stora. Nej, jag visste det från början men jag måste väl ändå lösa problemet.

- Se över våra utgifter och faktiskt räka ihop hur mycket vi har som vi måste betala varje månad med hus, el, lån etc. Jag måste få en översikt. Efter resan till Mauritius är jag snålare än någonsin och jag måste se över om det finns något mer som jag kan dra ner/dra in på. Jag måste bli ännu mer ekonomisk.

- Skriva en plan över mina nuvarande drömmar/planer för framtiden. Allt kan hända men jag måste ha en plan.

- Kolla hur mycket ett höj- och sänkbart skrivbord kostar eftersom jag hatar att sitta ner.

- Kolla hur mycket ett löpband kostar så att vi kan ha det på kontoret - då kan vi spara tid på att inte gå iväg och träna samtidigt som man får gjort annat. Multitasking heter det och är jag i ett nötskal.

Detta skall alltså bytas ut till ett höj- och sänkbart skrivbord och vid sidan om vill vi ha ett löpband...

- Rensa ur kläder och skor som jag ej vill ha och sälja....någonstans. Skänka sådant som troligtvis inte går att sälja.

Jo men det blev ändå en liten lista över dagens kommande insats. Nu skall jag käka lite till och sedan väcka skruttvovven.

//Linnéa

Kommentera inlägget här: